top of page
Studie begeleiding den bosch.jpg

OVER MIJ

Na mijn studies Duits en Engels aan de lerarenopleiding Fontys, destijds Mollerinstituut geheten, waren de arbeidsmogelijkheden in het onderwijs niet zo groot. Vandaar dat ik besloot in het bedrijfsleven aan de slag te gaan. Ik heb commerciële functies gehad, waarbij de buitenlandse klanten, gezien mijn talenachtergrond, binnen mijn portefeuille vielen. In die tijd deed ik al vertaalwerk, met name voor Plan Nederland.


Mijn opgedane ervaringen in zowel het onderwijs als het bedrijfsleven komen mij goed van pas in mijn huidige werk.

College Students on Break

MIJN WERKVELD

Op het moment dat de driehoek wiskunde, Engels en Nederlands en het verplichte gemiddelde van minimaal een 5,5 op de middelbare school belangrijk werd, ben ik geswitcht naar het onderwijs.
Ik nam de sprong in het diepe en begon als ‘Bijlesdocente Duits/Engels’.
Inmiddels heb ik deze titel bijgesteld naar ‘Studiebegeleidingspraktijk Margot Venema’. De talen Frans en Nederlands, huiswerkbegeleiding en -planning, examen- en scriptiebegeleiding, vertaal- en correctiewerk en conversatielessen voor volwassenen, heb ik aan mijn werkzaamheden kunnen toevoegen.

Image by Green Chameleon

DYSLEXIE

Ik merkte door de jaren heen dat ik met name voor dyslectische leerlingen het verschil kan maken. Een een-op-een-werkwijze werkt voor deze aandachtsleerlingen perfect en ik ben er trots op dat zij die met mij gewerkt hebben, met een gerust hart hun diploma in ontvangst hebben genomen. Ondertussen heb ik een aantal workshops gevolgd die te maken hebben met dyslexie, om zodoende meer inzicht in en handvatten over dyslexie te krijgen, omdat het mij interesseert en om deze leerlingen nog meer van dienst te kunnen zijn.
Een leuk detail is dat leerlingen, op het moment dat ze op het MBO of HBO zitten, hun weg naar mij weer terugvinden.
Belangrijk vind ik dat de inhoud van de lessen individueel aan de doelstellingen en het niveau van de betreffende wordt aangepast.

Boy in Library
Image by Lonely Planet
Image by Element5 Digital
Image by Brad Neathery
bottom of page